יום שלישי, 20 באפריל 2010

חשיבות השיתופיות

אחד העקרונות של ווב 2 הינו עיקרון השיתופיות. מה זה אומר?

זה אומר שהמידע הוא לא בלעדי אלא שותפים לו אנשים אחרים, לכן את המידע משקפים ומפזרים כדי שנדע ונבין יותר.

איך זה משפיע על תהליכי ההוראה? היות והתכנים גלויים - לומדים מאחרים, אחד מהשני.

בהתחלה, קצת היה לי קשה להתרגל לסוג זה של למידה. המחשבה שכל אחד יכול להיכנס ולקרוא את מה שכתבתי די הלחיצה אותי. אך ככל שהזמן עבר, גיליתי שהלמידה השיתופית עוזרת לי. אני מרגישה שאני מבינה יותר דרך התגובות של עמיתי בפורום, מקריאת דוגמאות למטלות מסוימות וצפיה בבלוגים.

השינוי הזה שחל בי בתור סטודנטית, השפיע עלי גם בתור מורה. כיום, אני נותנת לתלמידים שלי לעבוד בזוגות ובקבוצות יותר משנתתי בעבר כי אני באמת מאמינה שהאינטראקציה ביניהם תוביל ללמידה משמעותית. השינוי בצורת החשיבה של איך לומדים טוב יותר צריך גם לחלחל לתלמידים. לא פעם אני שומעת אותם אומרים במהלך עבודה בכיתה משפטים כמו "המורה הוא מנסה להעתיק ממני" או "הוא מציץ לי במחברת". אני מנסה להסביר להם שזו דרכו של אותו תלמיד לבקש עזרה כי כנראה הוא לא הבין את המשימה ואותו אחד שנתקל בבעיה צריך בפעם הבאה פשוט לבקש עזרה מחבריו לקבוצה.

להלן סרטון שמסביר את עיקרון השיתופיות ותרומתו ללמידה:

אין תגובות: