יום שלישי, 6 ביולי 2010

מחשבות על מטרת הבלוג

"פומביות משרתת את תהליך הלמידה" – ד"ר גילה קורץ (בעקבות שיחה בכיתה על מטרת הבלוג).
ואני תוהה: האם הבלוג שלי, כגלוי לעיני כל, משרת תהליך למידה של מישהו? האם מישהו במגמת התקשוב או מחוץ לה קורא אותו? האם אני מכוונת את הקורא למקורות מידע שאני מוסיפה? האם מישהו צופה בסרטונים?
"פומביות משרתת את תהליך הלמידה" זו עובדה לגבי. תכני הלימוד הגלויים, השאלות בפורומים השונים והתגובות מצד סטודנטים ומרצים משרתים את תהליך הלמידה שלי. קבלת הבהרות לגבי משימה מסוימת, שיתוף ידע, הפניה לאתרי אינטרנט והעלאת מטלות לקורסי האתר עוזרים לי להבין את החומר טוב יותר.
אך מה לגבי השרות שלי? האם תכני הבלוג הלימודי שלי תורמים לתהליך הלמידה של שאר הסטודנטים?
יש כאלה שמגיבים לפוסטים השונים, אבל יש כאלה שבוחרים שלא להגיב. התגובות הן לא בדיוק "מדד" לתרומת הבלוג. אם כן, איך אפשר לדעת?
התשובה היא שלא ניתן לדעת. אפשר רק לשער שכמו שאני קוראת ומבינה טוב יותר מתכנים שאחרים כותבים – אחרים מוצאים לנכון לקרוא את התכנים שלי.

4 תגובות:

חנה גוטמן אמר/ה...

הי מיכל
גם אני התייחסתי בפוסט הקודם לעניין הפומביות של הבלוג שלי והכרזתי על "מחקרון" לבדיקת מידת החשיפה שלו/שלי... זאת, כדי לבדוק האם לסגור אותו לכלל ולאפשר צפייה מבוקרת בו. העליתי התלבטויות כיצד החשיפה / סגירה תשפיע על הכתיבה שלי.
את לקחת את זה למקום אחר. התלבטת האם יש בבלוג שלך תרומה ללמידה. אולי כדאי שגם את תערכי "מחקרון" ותבקשי מהקוראים לשתף אותך במה הבלוג שלך סייע/ תרם להם...
בהצלחה,
חנה

דורית כץ דרוקר אמר/ה...

מיכל,
אכן התייחסת לנושא מעניין ומסקרן...
אני מסכימה איתך שמטרת הפורומים השונים בקורסים היא לשרת את תהליך הלמידה, ע"י שאילת שאלות וקבלת תשובות, כך גם קוראים נוספים יכולים ללמוד מהתגובות.
לדעתי, במובנים רבים הפומביות משרתת את תהליך הלמידה, אני סבורה שכל אחד מהסטודנטים קורא מלבד הבלוג אותו הוא מלווה עוד מספר בלוגים או פוסטים שונים... והמינון שונה אצל כל אחד...קריאה של רשומה שמדברת על נושא המעניין אותי, נושא עליו אני מחפשת חומרי למידה, קישור לאתר/ סרטון או מאמר מעניינים- אכן תורמים באופנים שונים לתהליך הלמידה.
התגובות בבלוגים מהוות אולי מדד לעניין, אך בעקיפין משרתות גם את תהליך הלמידה.
ואכן כפי שחנה ציינה- זהו נושא מעניין למחקר...
חשבי על כך לעבודת הסמינר...
דורית

גילה שוימר אמר/ה...

מיכל,
הצגת נושא מעניין.אין לי ספק, שהעלאת המחשבות וההתלבטויות על הכתב מחדדת אצלך, בראש ובראשונה, את נושאי הכתיבה שלך. ובכך, מעשירה את הלמידה שלך. לתגובות, יתכן משקל נוסף - בכך שהן תורמות נקודות מבט שונות שאולי לא חשבת עליהן. שוב דרך להעשיר את למידתך.
אם מתפתח דו שיח או רב שיח בנושא הנידון בבלוג, הרווח שלך ושל הקוראים, יכול להיות אדיר.
בברכה
גילה

מיכל סיון אמר/ה...

לחנה,
תודה על הרעיון!אכן, זה יהיה מעניין לבדוק את תרומת הבלוג ללמידה.